Forum : Veel woningen te koop.... nog altijd hoge vraagprijs

Current User: Guest
Please consider registering

Search Forums:

Veel woningen te koop…. nog altijd hoge vraagprijs

UserPost

22:33
11/06/2009

soundwave

Guest

1

Hallo,

Wanneer ik in de regio Duin & bollenstreek kijk naar de bewegingen op de huizenmarkt zie ik het volgende: steeds meer woningen te koop…. alleen geen dalende vraagprijzen!

Zou een mogelijkheid kunnen zijn dat makelaars verkopers adsiveren om hun vraagprijzen toch vooral op het peil van vorig jaar (2008 en 2007) te houden. Daarom vind ik het moeilijk te achterhalen voor welke prijs woningen dan wel niet passeren bij de notaris.

Kortom: wat is de onderhandelingsruimte….. en is het nu tijd om in te stappen.. of zal een half jaartje wachten wat meer duidelijheid bieden?

Tussenwoningen (eensgezins) staan hier nog altijd voor ca EUR 300.000,- te koop.

21:03
16/06/2009

nieuws

Guest

2

Makelaars vertegenwoordigen hun klanten en proberen goede zaken te doen voor hun klanten. Daarom zal een makelaar altijd eerst een woning voor een prijs op niveau in de markt gooien, om te kijken wat het huis doet. Na een of twee maanden zal de makelaar adviseren om de vraagprijs omlaag aan te passen. Dit was de situatie in een stijgende markt.

Nu de markt daalt zijn het toch vaak de huiseigenaren die de prijs niet omlaag willen gooien. De makelaars op hun beurt zullen hier niet al te vaak tegen in gaan. Alleen in overleg met de verkoper zullen ze de scenario's doornemen. En op dit moment is het sentiment nog dat beslist wordt om de vraagprijs te handhaven. Ik voorzie alleen wel dat na september als de daling echt zichtbaar wordt het sentiment zal veranderen en de prijsdaling echt gaat inzetten. En als de werkloosheid toeneemt zal ook het aantal potentiele kopers afnemen en de prijsdaling doorzetten. Dan zullen de woningen wel goedkoper in de markt worden gezet.

22:11
07/07/2009

Boefke

New Member

posts 1

3

22:32
07/07/2009

Ludwig von Mises

Guest

4

22:34
07/07/2009

Ludwig von Mises

Guest

5

“de huizenprijs” bestaat niet, Boefke.

Ga je me wel een beetje netjes behandelen, hier?

22:46
07/07/2009

Ludwig von Mises

Guest

6

@ Soundwave,

Drie ton voor een tussenwoning lijkt me aan de dure kant. Ik zou eens met een aankoopmakelaar praten. Die kent de plaatselijke markt en kan je het beste adviseren. Realiseer je dat vraagprijs niet het hetzelfde is als verkoopprijs, je kan goed onderhandelen nu. En financier verstandig, laat je goed voorlichten over de verschilende hypotheekmogelijkheden die er zijn.

Succes.  

Reply to Topic: Veel woningen te koop…. nog altijd hoge vraagprijs

Guest Name (Required):

Guest EMail (Required):

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of: 10 + 3        (Required)

Topic Reply:

Kan niet verbinden: