Onlangs is er tussen minister Bos en de banken een zgn. “Herenakkoord” gesloten.
Wat is er echter gebeurd met de Balkenende-norm voor overheid en semi-overheid ?
Volgens mij is namelijk de stelling te verdedigen dat een bedrijf met (flinke) overheidssteun in feite semi-overheid is geworden. Nog maar niet te spreken van bedrijven die compleet zijn overgenomen door de staat (ABN) en dus feitelijk overheid zijn.
Waarom wel een Balkenende-norm voor minister Bos maar niet voor ex-minister Zalm ?
Waarom een “Herenakkoord” terwijl de Balkenende-norm moet gelden ?
De lariekoek die ik hoor over CAO-afspraken waar men zich zo graag op beroept zijn naar mijn mening van nul en generlei waarde zodra een bedrijf feitelijk failliet is en uitsluitend nog met staatssteun overeind wordt gehouden.
Heeft Bos zitten slapen toen hij eindelijk de kans kreeg om de door hem zo genoemde kleptokraten eindelijk eens aan te kunnen pakken ? Of heeft hij een wisseling van helft gedaan en speelt hij nu voor zijn voormalige tegenstanders ?
Just as The Privateer goes to press, a new development has exploded on the world scene. On June 23, the European Central Bank (ECB) announced its first ever offer of UNLIMITED one-year funds! The ECB has only done something like this once before, in a single ECB operation back in December 2007 when the world’s international payments system seized up. Then, Europe decided that this time, their internal payments system would not be allowed to freeze up as it did back in the early 1930s.
??