Forum : Macropraat voor Jasper, M en andere geinteresseerden.

Current User: Guest
Please consider registering

Search Forums:

Macropraat voor Jasper, M en andere geinteresseerden.

UserPost

18:16
29/06/2009

M

Guest

21

Even uitzoeken of dat domein nog vrij is.

Wat de techniek betreft: blogs zoals fofoa (blogspot.com) komen zo van de plank (google). Moet je maar eens rechtsboven kijken.

Een eigen site gaat een stapje verder, maar ook daar is genoeg off-the-shelf voor beschikbaar om het enigszins leefbaar te maken. Is wel wat soevereiner ook. Mocht je er tzt niet uitkomen dan kunnen we altijd even kijken of daar iets aan te doen valt.

En of de VS voorloopt: ik zie wat je bedoelt. Aan de andere kant lijken ze vrij short-sighted, iets wat je van bijvoorbeeld China in veel mindere mate kan zeggen. Daarnaast is de VS de eens zo fel bevochten vrijheid nu in de uitverkoop aan het inwisselen tegen een flinke lik fascisme.

18:38
29/06/2009

Ludwig von Mises

Member

posts 51

22

VS: Eens. ik vind het voornamelijk frappant op dit moment en ben erop aan het studeren of er conclusies te trekken zijn. Fascisme is mijn grote vrees maar niet op kiorte termijn te verwachten hier. De Chinezen lijken wel gecharmeerd te zijn van de Europese aanpak.   

Site: Als ik het doe dan doe ik het goed. Komende maand heb ik het druk, maar de domeinnaam registreer ik vandaag, hij lijkt vrij te zijn. Site leren maken en beheren lijkt me geen verkeerde competentie de komende decennia. Het zou daarbij wel eens meer dan vertier en uitlaatklep (voor energie, niet frustraties) kunnen opleveren.

Souverein in de verantwoordelijke betekenis natuurlijk, geen doorgeslagen liberalisme. Balans.

Eiegn content met reacties, vreemde content met reacties, linkpage, geen forum, mail the editor dat is een beetje het idee.

18:43
29/06/2009

M

Guest

23

Zeg ouwe boer, had je deze al gezien?

http://www.canada.com/news/Fungus+threat+hangs+over+world+wheat+production/1728850/story.html

Ik kan dit niet beoordelen, maar het klinkt niet al te best. Aan de andere kant moeten ze het wel hebben van de paniekverhalen de laatste tijd - varkenshoest bijvoorbeeld - dus wie weet is dit weer een nieuw bangmakertje.

Ga het wel in de gaten houden.

18:46
29/06/2009

M

Guest

24

Zo'n site kan zeker waardevol blijken. En wat die competentie betreft: zeker doen, zouden meer mensen moeten kunnen. Je kan ik elk geval vast op 1 bezoeker rekenen.

18:49
29/06/2009

Ludwig von Mises

Member

posts 51

25

Ik vind dit ook lastig te beoordelen.Neem het in eerste instantie wel serieus. God houdt van diversiteit, ik ook en daaar loijkt het mis te gaan.

Vandaar mijn interesse voor het berichtje over groenten in EU dat ik poste. Je kan hier bij de supermarkt nu wilde perziken kopen. "vergeten groente" begint weer terug te komen. In de VS leven ze op mais, mais en nog eens mais. Ze stoppen het potdorie in hun auto.

Zal mijn vriendin er eens op zetten. We hebben ook nog het bijenprobleempje waardoor we volgend jaar blijkbaar op vitaminepillen moeten blijkbaar. Ik maak me voorlopig nog maar even geen zorgen.  

Het lijkt wel dat we in een aantal opzxichten in het oog van een perfect storm zitten maar ik wil voorzichtig zijn er van alles bij te trekken.

18:50
29/06/2009

Ludwig von Mises

Member

posts 51

26

@24. Weet ik, daaar doe ik hel allemaal voor: mijn fans

Grapje natuurlijk.

19:10
29/06/2009

M

Guest

27

Ik ben met je eens dat het met al die uniformisering van de landbouw wachten is/was op een flinke plaag. Zonder diversiteit krijg je dan gigantische problemen, wat dat betreft zou dit een terecht gevolg zijn.

Voor kwaaddenken is door die manier van landbouw ook direct een manier geschapen om de boel - vanuit een laboratorium - plat te gooien.

Ik post het even op die andere site, Niek weet hier meer van.

19:16
29/06/2009

M

Guest

28

Sinclair en andere doemdenkers/realisten adviseren al enige tijd een voedselvoorraad aan te leggen, nog voordat je goud aanschaft.

Er hoeft in principe niet heel veel te gebeuren wil zo'n advies relevant blijken, zo blijkt maar weer.

19:29
29/06/2009

M

Guest

29

Ook koop zelf overigens ongeveer 30-50% van mijn voedsel biologisch. Deden mijn ouders vroeger ook al, maar ik heb wel eens gedacht dat je dan een stomme hippie was. Kwam er later toch achter dat dat de dingen zijn die je zelf kan doen. Over politieke economie gesproken: geld uitgeven is stemmen. Ik ben zelf bijvoorbeeld geen zwaar voorstander van de partij voor bio-industrie en fastfood, en stem daar dan ook niet al te veel op, als ik de kans krijg.

19:40
29/06/2009

Ludwig von Mises

Member

posts 51

30

Ik ben bang dat ik niet de persoon ben om je gerust te stellen, alhoewel JS het primair over de VS heeft. Guusje Nadorst om GeenStijl maar na te ouwehoeren heeft zelfs advies gegeven dat het niet onverstandig is een overlevingspakket te hebben.

Mijn voorraadkast is vol met spulletjes die houdbaar zijn en van ver komen om uit te sluiten dat ik aan de aardappelen of erger, tulpenbollen moet.  In redelijkheid, ik wil niet zaken weggooien als ze overdatum zijn, dat zou misdadig zijn.

Zijtuin komen bramen, bessen, aardbeitjes bosbessen. Een druif, kiwibes. Ook voor de leuk hoor. Laatste keer fastfood was in Singapore, 1999. Niet de eten vind ik tijdens en vind ik na mijn wereldreis.

19:41
29/06/2009

Ludwig von Mises

Member

posts 51

31

Jim Sinclair’s Commentary

By 2012 Banksters will be an endanger species.

High-Flying Banker Boumeester Found Dead
12:41pm UK, Monday June 29, 2009

Kan niet verbinden: