| User | Post |
|
|
|
Jasper,
Hier een nieuw draadje. Zo zitten we niemand in de weg.
|
|
|
13:31 29/06/2009
| Jasper
Guest
| | | |
|
| |
|
|
Stijlvolle oplossing. ik laat me hier door een generatie Yer vertellen dat het maken van een website kinderspel is. Schreef eerder dat ik geen IT er ben en sinds ik spelletjes in Logo en Basic programeerde is er het een en ander veranderd, maar ik geloof dat ze gelijk heeft. Die site komt er deze zomer.
On topic, reply awaiting moderation hieronder.
Ik heb goede hoop dat de VS een nieuwe start kan maken, maar vrees wel dat eerst alles stuk gaat voor ze weer kunnen lijmen. Ik heb de lecture deels gehoord, geluidkwaliteit thuis is onvoldoende. Zou de sheets graag hebben, maar die zijn niet printbaar. Bewegend beeld gaat zo traag. (vandaar dat ik wel eens over dingen heen lees zoals je hebt gemerkt - zo weinig tijd) Wiki. Ik Vrees dat Kees gelijk krijgt in de zin dat er delen van de wereld kunnen gaan zijn waar het vrije, gratis deel van het internet van het inet wordt gecensureerd. ik vraag me wel eens af wie de andere site doet. Kan een hobby zijn hoor. Sinclair heeft waanzinng veel invloed. Hij is een Seligmann van oorsprong. naam veranderd. Bertram (seligman) en Livermore zijn mijn helden als het om traden gaat, maar Sinclair is meer dan dat. Europa is de VS in de jaren 30. Wij leren van hun fouten destijds en zullen (intern) geld pompen zovel als nodig is, maar alles wordt terugbetaald. (vraag is wel door wie…) VS is Weimar in de jaren 20. Ze gaan stuk.
|
|
|
13:39 29/06/2009
| Jasper
Guest
| | | |
|
| |
|
|
Was net mijn aanwezigheid op de andere draadjes aan het afronden, toen vond ik deze. Sommige mensen willen niets liever dan, ja dan wat eigenlijk. ik durf het nauwelijks te benoemen… Ik heb Mirke sterkte met haar woonsituatie toegewenst, wat kan je anders. Je kent mijn DSB reply.
wij zijn al een jaar uit de schulden alles gewoon uit eigen beurs betaald , keihard gewerkt hypotheek afgelost en betaald. wij hadden een huis te koop staan 3 jaar lang en ook drie jaar lang op dubbele lasten gezeten. onze vraagprijs voor het huis was 297.000 we verkochten het voor 190.000- ruim meer als een ton schuld dankzij aan de capaciteiten van onze makelaar. we hebben hier kei en kei hard aan gewerkt en met behulp van familie eindelijk schuldenvrij. door dat we dubbele lasten hadden hebben een aantal malen ook al waren het maar telefoons weleens te laat betaald je krijgt coderingen die 5 jaar lang blijven staan. we willen nu graag een huis kopen. we hebben beiden een vaste baan en een eigen bedrijf, maar er is geen enkele bank die ons helpt. ik vraag om wat te doen
|
|
|
|
|
Lezing komt er als ik me goed herinner op neer dat Brokers virtuele aandelen creëren als (grote) klanten short gaan in de hoop later de echte aandelen de kopen. Dat lukt echter niet altijd. Zo is het ooit iemand gelukt om 110% van de uitstaande aandelen van een bedrijf (Overstock) aan te schaffen. Deze praktijken worden door de DTCC toegelaten.
De persoon die dit ontdekte/bekend maakte werd vervolgens op bizarre wijze van wikipedia geweerd, terwijl hij zich volledig aan de regels hield. Uiteindelijk blijkt er ook achter wikipedia een soort machtsstructuur te zitten (gebruikers die erg actief zijn krijgen meer rechten) die van buitenaf beinvloed en misbruikt kan worden.
In de links hieronder nog wat meer info.
http://www.marketskeptics.com/2009/05/great-lecture-on-naked-short-selling.html
http://www.marketskeptics.com/2009/04/wall-street-addicted-to-selling-non.html
|
|
|
13:54 29/06/2009
| Ludwig von Mises
Member
| | | |
|
| posts 51 |
|
|
Die Jasper, wat is dat eigenlijk voor vent. Spamt de hele site vol, grote mond voor zo'n broekje. iemand zou hem eens wat internetmores moeten bijbrengen.
|
|
|
|
|
Individuele gevallen zoals die wens ik het inderdaad niet toe. En het licht inderdaad genuanceerder dan ik zei.
Ik heb een vrij liberale kijk op dingen die in de huidige regeltjesjungle en de verwachtingen die daarbij horen niet helemaal tot zijn recht komt.
|
|
|
14:03 29/06/2009
| Ludwig von Mises
Member
| | | |
|
| posts 51 |
|
|
@ 4. Zelfs in Nederland leent het effecten bewaarbedrijf aandelen uit om een grijpstuiver extra te verdienen. Heb ik me door een jurist hier laten uitlerggen (50 er workaholic) Marketskeptics staat in mijn favourites.
@6. Eens. Vershillende monniken verschillende kappen. Maar ik ben zo bang dat we aan de hand van schoolpapiertjes gaan vaststellen wie bisschop is en wie goegemeente is.
|
|
|
|
|
@Ludwig
Good having you.
Ik zei het al eerder tegen Jasper, ik zit niet genoeg in de financiele wereld om de ins-and-outs van alle producten te kennen, maar berichten zoals bovengenoemde zijn niet al te gunstig voor mijn vertrouwen in de hele papierwinkel. Vandaar dat ik het prettig vind wat fysiek spul te hebben liggen, zoals Sinclair (om daargelaten redenen) adviseert.
|
|
|
14:20 29/06/2009
| Ludwig von Mises
Member
| | | |
|
| posts 51 |
|
|
M,
Eens, eens. Von Mises heeft ook wat contacten in de sector als je vragen hebt zoekt ie het wel voor je uit. Administratie, recht en garantieregelingen en financiële dekking hier zijn beter gelukkig, maar ook hier moet je opletten, zeker als het om grote bedragen gaat.
|
|
|
|
|
Van Sinclair wist ik niet. Vond net dit
My father is Bertram J. Seligman. From simple observation and a study of history, I believe he was the greatest trader that ever lived. Yes, greater than Jesse Livermore who befriended Bert because of his talent…
…At my request, he left me totally out of any financial or material inheritance, having given me more than that: the knowledge to spot value in businesses and - more importantly - how to trade for a living…
…During the entire gold market, I never got a margin call - not because I never made a mistake but rather because I margined myself and if a call was pending I liquidated my holdings before the close of that trading day…
…Now you will love this. The Cartel of Common interest is comprised largely of Seligman firms. Yes, my ancestors founded them all except Merrill. Goldman and Lehman are my family's. Many of you made fun of me when I first told you those cartel members had met their match. Well, they have. They face the bloodline of their founder and did not know it until know…
…Now I am passing my love of this business on to whoever recognizes the gift and is willing to run with it. My two youngest children have chosen to go their own routes outside the financial sphere and my eldest daughter is in my service in Africa. She is an adventurer in her own right but remains uncomfortable with the intensity I show when the bell rings which is her feminine prerogative…
Werpt toch een wat ander licht op de zaak dan ik dacht.
|
|
|
|
|
Ik Vrees dat Kees gelijk krijgt in de zin dat er delen van de wereld kunnen gaan zijn waar het vrije, gratis deel van het internet van het inet wordt gecensureerd.
As we speak wordt daar behoorlijk hard aan gewerkt kan ik je vertellen.
|
|
|
15:21 29/06/2009
| Ludwig von Mises
Member
| | | |
|
| posts 51 |
|
|
@ 10. Die handschoen pakt Jasper blijkbaar op. Misschien dat ie daarom het net volplempt…
@ 11. Kruising van bestuur en techniek, dicht bij het vuur?
|
|
|
16:19 29/06/2009
| Ludwig von Mises
Member
| | | |
|
| posts 51 |
|
|
Lijk topman ABN AMRO gevonden.
LONDEN - Voormalig financieel topman Huibert Boumeester (49) van ABN Amro is dood aangetroffen in een bos buiten het Britse dorp Winkfield.
|
|
|
16:26 29/06/2009
| Ludwig von Mises
Member
| | | |
|
| posts 51 |
|
|
Website over onfatsoenlijke bestuurders
Door Martijn Koolhoven
VORDEN - Industrieel en multimiljonair Hans Melchers heeft afgelopen weekeinde de website ‘fatsoen nu’ in de lucht gebracht om het publiek te laten oordelen over onfatsoenlijk optreden van bestuurders, die eigenlijk zouden moeten opstappen maar dat niet doen.
|
|
|
16:33 29/06/2009
| Ludwig von Mises
Member
| | | |
|
| posts 51 |
|
|
|
|
|
http://www.fatsoen.nu
Prima initiatief.
De bankier van ABN was ik al tegengekomen. Niet de eerste, en zal de laatste ook niet zijn. Dat krijg je met die extern georienteerde/motiveerde topmensen die er soms tussen zitten; hun identiteit en “zijn” hebben ze verward met hun positie, en als die laatste onderuit gaat denken ze van hun ziel beroofd te zijn.
Althans, zo zou het kunnen gaan, ik kan over individuele zaken natuurlijk niets zeggen.
Ik kwam het stuk eerder tegen bij Max Keiser. Als je van een beetje zwartgallige humor in combinatie met een scherpe en zeer kritische analyse van de (financiële) wereld houd kan je zijn site wel waarderen:
http://maxkeiser.com/
Kruising van bestuur en techniek, dicht bij het vuur?
Ik ben enigszins bekend met IT en kom er wel eens wat over tegen, maar warm wordt ik er niet van. Er zijn in elk geval genoeg “leiders” die hun controle op het internet willen vergroten en de techniek is daarvoor deels voorhanden. Iran heeft bijvoorbeeld een redelijk geavanceerd systeem, Israël ook. Ook providers hier en in de VS kunnen meer dan we denken, maar doen dat niet altijd.
Wat het echte omvormen van het internet betreft: ook daar zijn plannen voor, en om die door te drukken wordt de huidige infrastructuur wat minder goed onthouden dan gewenst, zodat Mr. Hegel straks de oplossing (sneller internet) kan presenteren waar het volk om gaat vragen. Hoe het precies gaat lopen kan ik niet zeggen, maar zodra er internet vanuit de overheid beschikbaar gesteld gaat worden dan weet je in elk geval genoeg (Groningen was laatst al van plan een draadloos netwerk uit te rollen). Het algemene idee is om het aantal domeinen flink te concentreren en alle content onder te brengen bij een aantal grote jongens (facebook, myspace etc).
Nadeel voor de heren “machthebbers” is wel dat er flink wat slimme IT-ers zijn die er niet van gediend zijn dat de overheid/markt meer controle gaat hebben, en die waarschijnlijk redelijk creatief (creatief genoeg mag ik hopen) zullen blijken te zijn in het omzeilen van voorgestelde veranderingen.
Los daarvan is de strijd in Europa wederom nog niet gestreden, al worden wel de bekende trucs uit de kast getrokken. PirateBay (downloadsite) kreeg laats bijvoorbeeld een flinke veroordeling aan zijn broek in Zweden, naar later bleek door een rechter die zitting heeft in twee auteursrechtenorganisaties. Helaas is Europa wat dat betreft niet de goede kant op aan het gaan. Ook Nederland en Frankrijk trekken de teugels wat betreft vrij internet aan.
|
|
|
|
|
“The IMF is defacto controlled by the US”, aldus Paul Volckner enige tijd geleden tijdens een symposium. Stelletje boeven zijn dat.
|
|
|
16:58 29/06/2009
| Ludwig von Mises
Member
| | | |
|
| posts 51 |
|
|
- Tx voor de link wederom. In ruil: http://www.truthout.org http://www.counterpunch.com http://www.antiwar.com
- Ik zal me weer wat in techniek moeten gaan verdiepen alhoewel het me ook tegenstaat. Ook waar het het internet betreft heb ik op korte een redelijk goede hoop voor Europa. We zijn te verdeeld om nu een dergelijke maatregel ingevoerd te krijgen gelukkig. Diversiteit heeft zijn voordelen, wat iets anders is dan de polariteit die je in de VS vind.
Voor de (tamelijk verre) toekomst is het vrees ik ingewikkelder. Wat mij opvalt, is dat Europa eigenlijk een 90 jaar achterloopt op de VS als ik naar 2 beslissende changes kijk.
- Burgeroorlog VS vs 2e wereldoorlog
- Fed 1913 - ECB 2003
- En het opbreken van de Rockefeller en later de banken vs Neelie Smit Kroes nu.
ik hoop niet dat de narrative verder verloopt als deze zaken suggereren.
|
|
|
17:10 29/06/2009
| Ludwig von Mises
Member
| | | |
|
| posts 51 |
|
|
IMF is, zoals je weet verantwoordelijk voor een paar honderd miljoen doden op het zuidelijk halfrond vanaf begin jaren 80 en Volcker heeft boter op zijn hoofd. De ursurius rente begin jaren 80 was complicit.
IMF zal ook geen rol hebben in het nieuwe monetaire systeem. Ideen neigen nu naar een ECB achtige constructie met roulerende vooorzitter. Ze maken zichzelf overbodig.
|
|
|
17:18 29/06/2009
| Ludwig von Mises
Member
| | | |
|
| posts 51 |
|
|
Hij schiet me zojuist te binnen. http://www.desouverein.nl gaat het worden.
Een site voor macro en meta praat om het in termen van de topic die je opende te stellen.
|
|