Forum : Voedselcrisis?

Current User: Guest
Please consider registering

Search Forums:

Voedselcrisis?

UserPost

19:47
29/06/2009

M

Guest

1

http://www.canada.com/news/Fungus+threat+hangs+over+world+wheat+production/1728850/story.html

Misschien ook maar eens aan een overlevingspakketje gaan werken. Niet onverstandig had ik al bedacht, maar had ook niet zo'n trek om me “bang” te laten maken.

Van Guusje Nadorst wist ik het niet, wel interessant. Dus toch ergens slimme ambtenaren.

19:55
29/06/2009

M

Guest

2

Ik heb overigens nog geen enkele bevestiging van het nieuws gezien in markt. Misschien dat er  - zoals marketskeptics zegt - hard geshort wordt om het af te dekken, maar van wat ik kan zien vallen de volumes ook wel mee.

Bericht is van 25 juni dus het zou eigenlijk voor die datum al in de markt moeten zitten. En anders vlak daarna, het komt tegenwoordig wel eens voor dat internet verbazingwekkend snel is met nieuws.

19:57
29/06/2009

M

Guest

3

Daar vergis ik me trouwens. Op 25 juni is de trend van wheat omgeslagen van een dalende naar een stijgende. Dit zou nog wel eens wat groter kunnen zijn dan ik dacht.

19:58
29/06/2009

M

Guest

4

Met een behoorlijk volume ook nog.

20:49
29/06/2009

Jasper

Guest

5

De ellende aan de markt nu is dat je cash kan verkopen en op maturity kan inkopen. Prijsdiscovery zoals Paulson het noemt moet nog gebeuren….

Andere draad lijkt te zijn volgepompt door het lettetype dat ik gebruikte. Beetje zuiniger cut&pasten. 

Sinclair heeft vandaag alam geslagen.

20:52
29/06/2009

Jasper

Guest

6

“aardappelen of erger, tulpenbollen”

Nuance, ik hou niet van aardappelen. Rijst heb ik zat. Tulpenbollen lijkt me overdreven, zelfs Rogers geeft aan dat Europa in veel opichten uit de wind blijft

20:54
29/06/2009

Jasper

Guest

7

Ze zullen denk ik “alles” doen om de $ op poten te houden.

Ik kan er inmiddels mee leven mar die Kees ziet werkelijk niets goed. - reageer maar niet. 

20:58
29/06/2009

M

Guest

8

De VS staan er zeker slechter voor dan Europa, maar je weet nooit. Tulpenbollen zie ik ook niet snel in zicht komen.

Voor de echte survivalers zijn waardedichte, gewilde spullen ook handig. Naast goud kan je dan denken aan tandpasta of whiskey. Dat valt altijd wel te ruilen. Ik heb zelf niets liggen hoor. Als ik ga inkopen ga ik voor vitaminenpillen en wat houdbaar voedsel.

Dollarcollapse gaat voor problemen zorgen. Bedrijven gaan dat niet zomaar kunnen afwikkelen en ik durf te wedden dat er allerlij lijken uit de kast gaan komen. Dat gebeurt doorgaans al bij een kleine interne reorganisatie, dus nu zeker.

Ga jij - mocht dat bericht waar zijn - iets aan je portefeuille veranderen?

20:58
29/06/2009

Jasper

Guest

9

Gnostische intro en eerste les ontvangen, we zullen hem mrgen eens door de printer jagen.

21:00
29/06/2009

M

Guest

10

Ik bedoelde het agrarische bericht.

Op de dollar zijn we al ingespeeld.

21:04
29/06/2009

M

Guest

11

Waar heb je die info van?

Mocht je nog een keer een stukje film (half uurtje) willen kijken als je je verveelt: deze is wel vermakelijk. Gaat over religies, maar is van een iets andere categorie dan het eerdere materiaal. Vond het zelf de moeite van het kijken waard, de rest laat ik aan jou - mocht je hem een keer aanzetten.

21:07
29/06/2009

Jasper

Guest

12

Nee, mijn portefeuille is voor over 10 jaar. Langlopend callopties op deep storage goud.   

Grootvader was jeneverhandelaar voor WO, had zijn kelder vol liggen. Illuster personage als ik de oude oe begrijp en die was al makanter dan ik me soms wens te herinneren.

Ikzelf drink zelden sinds mijn studietijd maar inderdaad, drank, medicijnen, vitaminen, personlijk onderhoud lijkt me belangrijker.

Ik las een hald jaar geleden over een Nederlandse boer die naar de US was geemigreerd en een megaboerderij was begonnen. Had geld geleend en werdt geluiqideerd omdat de bank het nodig had. Kleine lettertjes. Zelfmoord gepleegd.

De Amerikanen zijn bezig met economische zelfmoord terwijl Obama Schwarzenegger voor een fotoop naar Broadway omdat ie zijn vrouw dat heeft beloofd. Hij is bepaald geen cincinnatus, ookal heeft ie mooie krullen.

21:11
29/06/2009

Jasper

Guest

13

Waar heb je die info van?

WElke info, grnostische iintro? Jouw site, de australische.

21:14
29/06/2009

Jasper

Guest

14

Film gaat in de favourites.  Boxjes kopen en dan ga ik er eens voor zitten. Half uur, wel lang hoor om de andere site maar eens te parafraseren.

ha

21:26
29/06/2009

M

Guest

15

Dat half uur is de moeite wel waard hoor. En als je het niets vind kan het weer uit.

Ik bedoelde inderdaad die gnostische info. Dit boek is ook de moeite waard.

21:30
29/06/2009

Jasper

Guest

16

Ik kijk hem gaag, begrijp me niet verkeerd. Discovery en Natgeo wil ook nog wel eens aanstaan. soms is het de moeite waard.

21:33
29/06/2009

M

Guest

17

Drank was ook vooral als ruilmiddel. Ik was niet van plan mezelf er lekker af te gaan leggen, mocht de pleuris uitbreken. Er dan waarschijnlijk genoeg anderen zijn om die honeurs waar te nemen..

21:34
29/06/2009

Jasper

Guest

18

In dat filmpje van inflationUS hadden ze het weer over huizen tijdens hyperinflatie.

Sinclair preekt van “a form of a degree of a global weimar situation.” Nogal voor intepretatie vatbaar. Kruiwagens met papiergeld zelfs in de US verwacht ik niet. Wel voedselbonnen voor een select gezelschap van enige tientallen miljoenen daar.

21:35
29/06/2009

Jasper

Guest

19

Drank: eens, er zijn er die de stess niet aankunnen en drank voor hun laatste maaltijd ruilen.

21:37
29/06/2009

M

Guest

20

Top. Mocht je het straks niets blijken te vinden dan zie ik dat zeker niet als een belediging. Ik kan het erg waarderen als mensen zaken voor zichzelf beslissen.

Wapenbezit is in deze tijden trouwens ook een groot verschil tussen de VS en Europa. De binnenlandse wapen- en minutieverkoop was ook aanzienlijk gestegen afgelopen jaar. In een staat die naar fascisme neigt kan ik dat enerzijds goed begrijpen, maar er zit veel gevaar aan een dergelijke ontwikkeling.

Reply to Topic: Voedselcrisis?

Guest Name (Required):

Guest EMail (Required):

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of: 12 + 8        (Required)

Topic Reply:

Kan niet verbinden: