Forum : Tellen is een kunst

Current User: Guest
Please consider registering

Search Forums:

Tellen is een kunst

UserPost

15:01
02/07/2009

M

Guest

121

Je moet even van deze site printen, ik had een beetje geknipt en geplakt.

Veel tekst, ik zie scheel van moeheid, dus ik wil er later naar kijken. 1 ding kan ik slapend op in gaan: china heeft haar posities al afgedekt en gehedged, daar ben ik van overtuigd.

Sure? Dus volgens jou is China de facto uit de dollar?

Hoe zie je de vergroting van hun goudreserve dan?

15:11
02/07/2009

Ludwig von Mises

Member

posts 51

122

ik had ze al bij elkeer geplakt en geprint en kijk vanavond even. Snel dorogelezen, ik neig naar de conclusie dat cretdit en papier geld blijft, maar hier in prijs zal toenemen( hogere rente, lagere waarde) terwijl in het verre oosten het tegendeel gebeurt. Het is een herbalancering van het systeem en herankering op globale schaal, niet een totale destructie van het systeem. ik kijk vanavond de teksten doot op feiten en logica. Maar ik ben in beginsel skeptisch op full blown goldbugs die tegen credit zijn.  

China. Stel dat ze de komende 20 jaar 100 miljard dollar aan dollars per jaar moeten ontvangen. Dan kan je voor een klein bedrag je positie hedgen door futures contracten aan te gaan waardoor je 100 miljard per jaar aan olie, goud en wat nog meer levering inkoopt. Future kost, zeg, 23 miljard dollar per 100 miljard (meer naarmate de maturity langer is) Als je de hele 20 jaar hebt afgedekt en je houdt niet van amerikanen, wordt het vervolgens interessant om cash goud en olie cash  in te kopen zodat de prijs toeneemt voor de Amerikanen. Buitenspel gezet. Dat zullen ze zeker gedaan hebben, een kind kan de was doen.

Roddel: Sprak vandaag mijn jurist, een vijftiger. Hij vertelde dat ie bij Huib Boumeester in het studentenhuis zat vroeger. Nioemde hem een vlerk. Denk dat Huib de verkeerde tegen het lijf liep en de situatei niet kon managen. Grote bek opgezet - afgestraft.

15:30
02/07/2009

Ludwig von Mises

Member

posts 51

123

Kinderbijslag tot 2012 bevroren

DEN HAAG  -  De kinderbijslag gaat tot 2012 niet omhoog. Dat staat in een wetsvoorstel dat minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin donderdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Eerder werd al bekend dat de verhoging per 1 juli van dit jaar niet doorging.
MOrtgaging the future, we zien wie dan de rekening betaalt.  

15:38
02/07/2009

M

Guest

124

Ach, vanuit liberale hoek bekeken is de kinderbijslag helemaal niet nodig.

Voor het in stand houden van de bevolking zou de kinderbijslag enkel op het tweede kind gegeven moeten worden. Redelijk wat mensen stoppen al na 1 kind, terwijl een wat kleinere groep met een wat meer internationale afkomst vaak sowieso meer dan twee kinderen neemt.

Ik zie wel goede kanten aan de kinderbijslag, maar nogmaals: zie liever helemaal geen subsidies.

15:41
02/07/2009

M

Guest

125

Stel dat ze de komende 20 jaar 100 miljard dollar aan dollars per jaar moeten ontvangen. Dan kan je voor een klein bedrag je positie hedgen door futures contracten aan te gaan waardoor je 100 miljard per jaar aan olie, goud en wat nog meer levering inkoopt. Future kost, zeg, 23 miljard dollar per 100 miljard (meer naarmate de maturity langer is) Als je de hele 20 jaar hebt afgedekt en je houdt niet van amerikanen, wordt het vervolgens interessant om cash goud en olie cash  in te kopen zodat de prijs toeneemt voor de Amerikanen. Buitenspel gezet.

1. Als dit zo is dan zal het hoogstwaarschijnlijk bekend zijn bij, of op zijn minst vermoed worden door insiders. Gaat om redelijke volumes, dus dat zou je toch wel ongeveer kunnen zien.
  2. Met futures moeten die Ami's (daar koop je ze van toch) zich wel aan hun woord gaan houden en leveren. Anders ben je nog steeds het haasje

15:49
02/07/2009

Ludwig von Mises

Member

posts 51

126

124: intelligente oplossing voor meerdere problemen.

125: Natuurlijk is het bekend.

1: Volumes gaan pas optreden als China levering vraagt en de positie niet meer doorrolt.  Met commodities is het zo dat mensen zich het rad van de cashprijs voor ogen laten draaien.

2: Ze kunnen spreiden over heel veel commodities. Base metals, voedsel, edelmetalen, energie, ook dat verklaart het volume conundrum.

De hele reden voor de geldpomperij is dat de amerikanen tussen een rock and a hard place zitten. Boel laten klappen of pijn verdelen. Ze (overheid en CB) kiezen voor het laatste. Beter dan de boel laten klappen en een implosie van de wereldeconomie.  Twee kwaden.

Ik denk dat TPTB in de VS expres de Amerikaanse macht uithollen. Reservevaluta zijn is uiteindelijk iets wat je niet moet ambieren. Roosevelt, marineman, wilde een imperium en wilde geen ander oplossing dan de dollar als reservevaluta, gekoppeld aan goud. op termijn is dat eren evrantwoordelijkheid die niemand aankan. Die raken ze nu kwijt.

15:52
02/07/2009

Ludwig von Mises

Member

posts 51

127
  1. Met futures moeten die Ami's (daar koop je ze van toch) zich wel aan hun woord gaan houden en leveren. Anders ben je nog steeds het haasje

Yep, dat is de grote vraag. Ze kunnen niet 100 triliion aan krediet derivaten of zelfs 10% daarvan honoreren.

Tot 2012 zullen de Amis onder Obama denk ik zich "aan hun woord houden"  en blijven inflateren. Daarna niet meer.  Dan zou de dollar weer gaan stijgen tov andere valuta, net als na Lehmann….

20:52
02/07/2009

Ludwig von Mises

Guest

128

Ok, ik heb er naar gekeken. ik ga it weekend aonther eens goed bestuderen. De kern van het argument lijkt dit te zijn:

Paper the wealth reserve” as well as its “financial industry of tangled contractual obligations” is in the process of defaulting and collapsing! This transformation will elevate gold from a lowly commodity to wealth reserve. But in the process, paper wealth will prove NOT to be the real thing. This includes mining shares.

When the gold market shifts from paper to physical, the paper contractual obligations will continue trading all the way to near zero. It will be the shorting opportunity of a lifetime! ;) Then, all gold obligations will be settled with fiat at the gold-the-commodity price… wherever COMEX comes to rest!

And the gold mines will be “bought out” by the government at this lowly valuation.

Er vallen me een paar dingen op. Allereerst zijn het ongemotiveerde uitspraken. De schijver zegt er zal geschieden maar motiveert het uberhaupt niet. 

Ten tweede gaat de schrijver uit van een scenario dat ik voor onwaarschijnlijk hou. Goud op 20000 of zelfs 65000 dollar las ik. Zeer extreem.

Hoe kunnen de aandelen tot nul worden gereduceerd? Twee mogelijkheden: 1 Goudmijn aandelen zouden geshort worden door de overheid terwijl goud tot dergelijke hoogten stijgt. Dit is niet onmogelijk. Iemand met inbeperkte liuiditeit kan aandelen - alle aandelen van alle goudmijnbedijven - in theorie shorten tot ze niets meer waard zijn en mensen alle fiducie verliezen terwijl tegelijkertijd goud tot ongekende hoogte stijgt. Alleen de overheid heeft dergelijke liquiditeit. Ook moet er als de overheid gaat produceren geen enkel dividend worden uitgekeerd. Anders kan je alsnog meeprofiteren als minderheidaandeelhouder. Dat kan als de overheid aan zichzelf verkoopt onder de marktprijs. 

2: Contractrecht gaat volledig in de prullebak en mensen hebben geen enkel vertrouwen in hun eigendom van de zaak en geven alles op aan de overheid.

En dat wereldwijd, mijn aandelen zijn in Tanzania, VS, Mexico, Bulgarije, Canada, Australie en nog wat landen actief….

Waarom niet gewoon nationalisatie? Dat lijkt me dan waarschijnlijker. Of nog makkelijker, hoge belasting heffen?  

Vraag is, komt een overheid ermee weg in klaar daglicht de sector te verdonkermanen. En zo ja welke overheid. Komen alle overheden er mee weg. En in wiens belang zou dat zijn. Alleen van de burocraten en dan alleen op korte temijn. De overheid zou er een smak goud aan overhouden en een economie waar nog geen aardappel wordt geproduceerd. Full blown communisme. Denk Noord Korea of Venezuela in mindere mate.

ik denk dat het een onzin verhaal is en ik denk dat de opmerking van de interlocutor dat dit soort sentimenten de goldbugs in een kwaad daglicht stellen een juiste is. Het is een delusional verhaal.    

21:01
02/07/2009

Ludwig von Mises

Guest

129

M

Open deze grafiek eens en klap hem uit tot de maximale termijn (1996 - nu)

De grafiek vertelt mij dat de HUI omhoog gaat, niet omlaag. En ik heb er duizenden geanaliseerd sinds ik 14-15 ben in mijn vaders beleggingsbladen met een papiertje over de tweede helft. Raden of ie omhoog of omlaag zou gaan. Deze gaat omhoog en niet zo'n beetje ook. Of ik eet mijn das op.

http://finance.yahoo.com/q/bc?s=%5EHUI&t=my&l=on&z=m&q=l&c=

21:04
02/07/2009

Ludwig von Mises

Guest

130

Vergelijk nu eens een bank index:

http://finance.yahoo.com/q/ta?s=%5EBKX&t=my&l=on&z=m&q=l&p=&a=&c=

Je kan nu nog short gaan op de banken, alhoewel het laat dag is en riskant ivm hyperiflatie (monetaire, niet kruiwagens vol geld)

21:19
02/07/2009

Ludwig von Mises

Guest

131

Niek Zegt:

Kan niet verbinden: